Spåra dina försändelser från Smartme via ”Mina paket” appen som finns tillgänglig i både Playstore och Appstore. Du kan också spåra dina paket via tex Postnord.se eller DHL.se samt via Postnord-appen.
Vi skickar automatiskt per e-post en leveransbekräftelse när ditt gods lämnar oss, du får sedan en paketavisering via SMS på ditt angivna mobiltelefonnummer när godset kommer till uthämtningsstället. Saknas mobiltelefonnummer kommer en vanlig pappersavi i brevlådan cirka 2 dagar efter leverans. Du kan dock hämta ut ditt paket utan pappersavi så länge du har kollinummer och legitimation.
Vi använder oss av Postnord och DHL för samtliga leveranser. Vilken speditör som används baseras på storlek och vikt. Samtliga försändelser går att följa via Mina paket appen.
Om du inte hämtar ut ditt paket hos utlämningsstället/ombudet, går det i retur till oss. Detsamma gäller om du har angivit fel adress.
Leveranser till Postnord Ombud ligger kvar i 6 dagar och går i retur dag 7.
Leveranser till DHL Servicepoint ligger kvar i 7 dagar innan det går i retur.
I de fall du inte hämtar ut beställt paket tar vi ut en avgift på 549kr. Avgiften avser frakt och omkostnader. Avgiften dras från din återbetalning via Klarna. Skulle din beställning vara lägre än 549kr sker ingen återbetalning alls.
Önskar du få ditt paket utskickat på nytt debiteras du 189kr (returfrakt tillbaka till oss) och ny frakt á 94kr.
Önskar du förlänga liggtiden? Kontakta oss via https://www.smartme.se/kundtjanst/